Moest je vroeger in spanning afwachten of de foto's van de vakantie gelukt waren. Nu kom je thuis, je belt gezellig even met je moeder en vraagt of ze langskomt voor koffie en om de foto's te bekijken.
Ook youtube biedt direct na de vakantie uitkomst. Bijvoorbeeld om uit te leggen wat de Zinneke Parade eigenlijk is! Heel simpel: op youtube staan al tientallen filmpjes van deze (voor ons) gedenkwaardige gebeurtenis.
Het is toch geweldig! Toch knaagt er iets en ik kan dat niet precies omschrijven. Weg is de romantiek van vroeger...? Ik vraag me af: word ik nu ook echt oud?
Voor iedereen die zich afvraagt wat in hemelsnaam die Zinneke Parade nu is hierbij een aantal van de foto's:
Tenslotte: de omschrijving in mijn vorige blog heb ik uiteraard schaamteloos gekopieerd van de site van de Zinneke Parade.
vrijdag 28 mei 2010
maandag 24 mei 2010
Weer thuis...
Heerlijk weekend gehad in Brussel! Ik zal er niet over uitweiden, maar een mooie stad met als kadootje de Zinneke Parade: Een bonte optocht in het centrum van de stad. Acteurs, dansers en andere creatieve Brusselaars zetten het Zinneke, symbool van de multiculturele zwier van hun stad, in de verf. Een brolofonisch orkest, reuzenmarionetten, djembé, online hiphop en een Ark van Noë,... Je kunt het zo gek niet bedenken of het is er op dit tweejaarlijks evenement. Het thema van dit jaar is "Aan tafel". Erg leuk!
Zojuist even andere weblogs bekenen en er zijn wat ijverige collega's die belangrijke dingen te melden hadden. Ik moet nog even op gang komen en ga vanaf morgen weer beginnen.
Natuurlijk heb ik wel wat boeken gelezen en dat is altijd leuk om te vertellen!
Jim is het nieuwste boek van Judith Eiselin. Kiki is de hoofdpersoon, zij heeft één broer die alle aandacht opeist vanwege zijn probleemgedrag. Als Kiki een versnipperde ansichtkaart vindt in de prullenbak van haar oma, gaat ze op zoek naar de onbekende Jim. Het is een aangrijpend verhaal. Kiki vindt Jim niet, maar vindt wel haar broer.
Joke van Leeuwen heeft een prachtig boek geschreven. Toen mijn vader een struik werd is geen alledaags verhaal, zeker niet. De werkelijkheid van het leven wordt verteld in een verhaal vol met fantasie.
Het prentenboek van Daan Remmerts de Vries Monstermuis is een stoer verhaal over een gulzige monstermuis. Hij verslindt het ene na het andere hapje. Uiteindelijk is er een dapper jongetje dat het er niet bij laat zitten! Grappig verhaal, maar ik vind de tekeningen soms wat aggressief overkomen. Niet dat het allemaal even lief moet zijn, maar het had ook stoer kunnen zijn (zoals het verhaal ook is).
Tenslotte heb ik (onderweg van Brussel naar huis) nog een boek uitgelezen Het reuzenradmysterie vindt plaats in Londen. De London Eye is de plek waar Salim in het niets verdwijnt. Een spannende zoektocht volgt. Je wilt echt weten hoe dit boek afloopt en dat is heel verrassend. Het verhaal wordt verteld door de autistische hoofdpersoon Ted. Zijn denkpatroon wordt heel knap beschreven! Een aanrader.
Zojuist even andere weblogs bekenen en er zijn wat ijverige collega's die belangrijke dingen te melden hadden. Ik moet nog even op gang komen en ga vanaf morgen weer beginnen.
Natuurlijk heb ik wel wat boeken gelezen en dat is altijd leuk om te vertellen!
Jim is het nieuwste boek van Judith Eiselin. Kiki is de hoofdpersoon, zij heeft één broer die alle aandacht opeist vanwege zijn probleemgedrag. Als Kiki een versnipperde ansichtkaart vindt in de prullenbak van haar oma, gaat ze op zoek naar de onbekende Jim. Het is een aangrijpend verhaal. Kiki vindt Jim niet, maar vindt wel haar broer.
Joke van Leeuwen heeft een prachtig boek geschreven. Toen mijn vader een struik werd is geen alledaags verhaal, zeker niet. De werkelijkheid van het leven wordt verteld in een verhaal vol met fantasie.
Het prentenboek van Daan Remmerts de Vries Monstermuis is een stoer verhaal over een gulzige monstermuis. Hij verslindt het ene na het andere hapje. Uiteindelijk is er een dapper jongetje dat het er niet bij laat zitten! Grappig verhaal, maar ik vind de tekeningen soms wat aggressief overkomen. Niet dat het allemaal even lief moet zijn, maar het had ook stoer kunnen zijn (zoals het verhaal ook is).
Tenslotte heb ik (onderweg van Brussel naar huis) nog een boek uitgelezen Het reuzenradmysterie vindt plaats in Londen. De London Eye is de plek waar Salim in het niets verdwijnt. Een spannende zoektocht volgt. Je wilt echt weten hoe dit boek afloopt en dat is heel verrassend. Het verhaal wordt verteld door de autistische hoofdpersoon Ted. Zijn denkpatroon wordt heel knap beschreven! Een aanrader.
woensdag 19 mei 2010
Ding 16. You tube...
Voordat ik ook maar iets gelezen heb op 23dingen.nl hierbij mijn bijdrage. Een van de favoriete bands van mijn zoon heeft een nummer "At the library". Dat vind ik natuurlijk wel heel grappig... leuk idee om ze eens uit te nodigen?
Ding 15. Wie niet weg is, is gezien...
Waar ik nu zit, kun je wel raden: thuis achter de computer. Laat je fantasie hierbij op hol slaan. Daar heb je geen kaart voor nodig.
Google latitude gaat wel heel erg ver. Via de gegevens van mijn mobiele telefoon kan ik mijn vrienden laten weten waar ik ben. Hoewel ik natuurlijk niets te verbergen heb..., lijkt me dit niet echt nodig. Als jullie willen weten waar ik zit of wat ik doe: bel maar gewoon, ik wil het vast wel vertellen. Zelfs al zit ik op de wc!
Het maken van een persoonlijke kaart met google maps vind ik wel erg interessant! Ik maak nu een kaart met daarop alle campings die we de afgelopen jaren in Frankrijk hebben bezocht. Een idee van m'n dochter. Bij Flickr had ik trouwens al ontdekt dat je op een kaart kan aangeven waar je een geplaatste foto hebt gemaakt. Leuk voor later!
Wat betreft ding 15 heb ik nog geen toepassingen kunnen bedenken voor het werk... maar daar heb ik heel verstandige collega's voor. Graag hoor ik hun mening hierover (misschien zie ik een heel goede toepassing over het hoofd).
Nu ik er tocht over nadenk: een kaart met daarop alle scholen in ons werkgebied! Eerst maak ik mijn vakantie-kaart af en dan als ik tijd over heb...
Google latitude gaat wel heel erg ver. Via de gegevens van mijn mobiele telefoon kan ik mijn vrienden laten weten waar ik ben. Hoewel ik natuurlijk niets te verbergen heb..., lijkt me dit niet echt nodig. Als jullie willen weten waar ik zit of wat ik doe: bel maar gewoon, ik wil het vast wel vertellen. Zelfs al zit ik op de wc!
Het maken van een persoonlijke kaart met google maps vind ik wel erg interessant! Ik maak nu een kaart met daarop alle campings die we de afgelopen jaren in Frankrijk hebben bezocht. Een idee van m'n dochter. Bij Flickr had ik trouwens al ontdekt dat je op een kaart kan aangeven waar je een geplaatste foto hebt gemaakt. Leuk voor later!
Wat betreft ding 15 heb ik nog geen toepassingen kunnen bedenken voor het werk... maar daar heb ik heel verstandige collega's voor. Graag hoor ik hun mening hierover (misschien zie ik een heel goede toepassing over het hoofd).
Nu ik er tocht over nadenk: een kaart met daarop alle scholen in ons werkgebied! Eerst maak ik mijn vakantie-kaart af en dan als ik tijd over heb...
maandag 17 mei 2010
Ding 14 Chit chat
Wat is chit chat? Even googlen:
1. Casual conversation; small talk.
2. Gossip.

Dat is dan dat en ik ga er ook niet meer van maken!
En toch.
Laatst zag ik op de site van de Amerikaanse schrijfster Sarah Mlynowski (van dat boek Hey met mij!) dat haar volgende chat is gepland op woensdag 2 juni 2010 8.00 pm Eastern time (whenever that may be...).
Ook het NOS-journaal heeft wekelijkse chatsessies (elke vrijdag na het NOS-journaal van 17.00 uur).
Kortom: ik gebruik het niet, maar wat niet is kan nog komen!
1. Casual conversation; small talk.
2. Gossip.
Dat is dan dat en ik ga er ook niet meer van maken!
En toch.
Laatst zag ik op de site van de Amerikaanse schrijfster Sarah Mlynowski (van dat boek Hey met mij!) dat haar volgende chat is gepland op woensdag 2 juni 2010 8.00 pm Eastern time (whenever that may be...).
Ook het NOS-journaal heeft wekelijkse chatsessies (elke vrijdag na het NOS-journaal van 17.00 uur).
Kortom: ik gebruik het niet, maar wat niet is kan nog komen!
zondag 16 mei 2010
vrijdag 14 mei 2010
Nu even iets heel anders (voorgaande blog is echt belangrijker!)
Ik ben enorm bang voor muizen. Ik weet dat deze kleine diertjes banger zijn voor mij dan ik voor hen... maar toch! De nieuwe reclame van 'Even Apeldoorn bellen' met een muis hebben jullie vast al wel gezien. Maar deze is ook heel leuk. Zelfs ik krijg halverwege het filmpje medelijden met deze muis!
Abonneren op:
Posts (Atom)