Moest je vroeger in spanning afwachten of de foto's van de vakantie gelukt waren. Nu kom je thuis, je belt gezellig even met je moeder en vraagt of ze langskomt voor koffie en om de foto's te bekijken.
Ook youtube biedt direct na de vakantie uitkomst. Bijvoorbeeld om uit te leggen wat de Zinneke Parade eigenlijk is! Heel simpel: op youtube staan al tientallen filmpjes van deze (voor ons) gedenkwaardige gebeurtenis.
Het is toch geweldig! Toch knaagt er iets en ik kan dat niet precies omschrijven. Weg is de romantiek van vroeger...? Ik vraag me af: word ik nu ook echt oud?
Voor iedereen die zich afvraagt wat in hemelsnaam die Zinneke Parade nu is hierbij een aantal van de foto's:
Tenslotte: de omschrijving in mijn vorige blog heb ik uiteraard schaamteloos gekopieerd van de site van de Zinneke Parade.
Posts tonen met het label foto's. Alle posts tonen
Posts tonen met het label foto's. Alle posts tonen
vrijdag 28 mei 2010
vrijdag 23 april 2010
Wie ben ik?
Ding 9 (overpeinzingen)
Wat vind ik ervan? Erg leuk... maar dat heeft iedereen wel gemerkt.
Netvibes.com als startpagina heeft mij daadwerkelijk tijdwinst opgelevert. Als ik m'n computer opstart, zie ik gelijk welk nieuws er is op 'mijn' sites. Als het interessant is, dan klik ik even verder. Zo houd ik heel snel, makkelijk en dagelijks het nieuws op leesplein.nl en debibliotheken.nl bij.
Wat betreft die foto's... Ik vind het vooral leuk. Al luchtfietsend zie ik voor het werk mogelijkheden. De bedoeling is natuurlijk dat ik hier wel iets mee doe, wanneer ik weer met beide voeten op de grond sta! Via deze weblog gebruik ik trading cards om te laten weten welke boeken ik lees. Dat vind ik wel grappig en het zou een toepassing kunnen zijn die in breder verband gebruikt zou kunnen worden (heel veel zou en kunnen).
Kortom: een leuke cursus, hoewel heel verslavend. Voor wie denkt dat ik er altijd mee bezig ben... Let op! Dit weekend geen berichten van Karin. Maandag horen jullie wel welke boeken ik heb gelezen. Hopelijk onder een lekker warm zonnetje achter het huis in m'n luie stoel!
Netvibes.com als startpagina heeft mij daadwerkelijk tijdwinst opgelevert. Als ik m'n computer opstart, zie ik gelijk welk nieuws er is op 'mijn' sites. Als het interessant is, dan klik ik even verder. Zo houd ik heel snel, makkelijk en dagelijks het nieuws op leesplein.nl en debibliotheken.nl bij.
Wat betreft die foto's... Ik vind het vooral leuk. Al luchtfietsend zie ik voor het werk mogelijkheden. De bedoeling is natuurlijk dat ik hier wel iets mee doe, wanneer ik weer met beide voeten op de grond sta! Via deze weblog gebruik ik trading cards om te laten weten welke boeken ik lees. Dat vind ik wel grappig en het zou een toepassing kunnen zijn die in breder verband gebruikt zou kunnen worden (heel veel zou en kunnen).
Kortom: een leuke cursus, hoewel heel verslavend. Voor wie denkt dat ik er altijd mee bezig ben... Let op! Dit weekend geen berichten van Karin. Maandag horen jullie wel welke boeken ik heb gelezen. Hopelijk onder een lekker warm zonnetje achter het huis in m'n luie stoel!
donderdag 22 april 2010
Inspiratie voor ding 8
De blog van Magda is heel inspirerend!
Deze foto is gemaakt van een groot reclamebord in Parijs.
Nooit gedacht dat ik dit hondje ooit nog zo zou misbruiken...
Ik heb 'm namelijk ook nog groen gemaakt. Op Flickr ben ik aangesloten bij de groep "Green is beautiful". Ach ja, je doet eens iets geks in je leven.
23dingen
Soms lijkt het wel veel meer dan 23dingen....
Vanochtend eerst maar eens gekeken naar alle verrichtingen van mijn collega's. Leuke dingen ontdekt. Bij iedereen gereageerd. Dat werkt (hoop ik) motiverend.
Ik blijf het ondertussen heel erg leuk vinden.
Vanmiddag heb ik een groepsbezoek in 't Harde en ben van plan foto's te maken. Met toestemming van de juf (uiteraard) hoop ik de foto's op mijn blog te mogen zetten! Een slideshow is wel heel leuk (heb ik gezien bij Anneke). Hoewel ik deze cursus gewoon heel leuk vind, is het wel belangrijk om het doel (nuttig voor 't werk) wel voor ogen te blijven houden.
Ook heb ik nog een boek uitgelezen:
Vanochtend eerst maar eens gekeken naar alle verrichtingen van mijn collega's. Leuke dingen ontdekt. Bij iedereen gereageerd. Dat werkt (hoop ik) motiverend.
Ik blijf het ondertussen heel erg leuk vinden.
Vanmiddag heb ik een groepsbezoek in 't Harde en ben van plan foto's te maken. Met toestemming van de juf (uiteraard) hoop ik de foto's op mijn blog te mogen zetten! Een slideshow is wel heel leuk (heb ik gezien bij Anneke). Hoewel ik deze cursus gewoon heel leuk vind, is het wel belangrijk om het doel (nuttig voor 't werk) wel voor ogen te blijven houden.
Ook heb ik nog een boek uitgelezen:
vrijdag 16 april 2010
Vakantiefoto! Ding 6 (deel 4)
Dit is 'm dus! Gelukt. Volgens mij heb ik Ding 7 hierbij ook wel voltooid. Ik zal daar vandaag nog eens naar kijken.
Nu de tafel afruimen!
Nu de tafel afruimen!
Ding 6 (deel 3)
Oorspronkelijk stond hier mijn vakantiefoto... Ik heb (en nee: ik kan het niet navertellen) m'n Flickr aan m'n log gekoppeld (en nee: ik wil niet weten wat jullie hiervan denken).
Toen stond dus mijn foto op mijn weblog, totdat ik 'm er zelf weer vanaf haalde.
Deel 4 van Ding 6 volgt. En ja: dat wordt m'n prachtige vakantiefoto!
Toen stond dus mijn foto op mijn weblog, totdat ik 'm er zelf weer vanaf haalde.
Deel 4 van Ding 6 volgt. En ja: dat wordt m'n prachtige vakantiefoto!
Ding 6 (deel 2)
Het wordt een heel feuilleton (prachtig woord trouwens). Het is echt fantastisch dat ik collega's heb, die wel gelijk aan de slag gaan met een opdracht! Ik ben hen dank verschuldigd.
Zelf wat foto's op Flickr gezet, dat was niet zo moeilijk! Een prachtige foto (al zeg ik het zelluf) van de vakantie van afgelopen jaar. Dank zij de prima uitleg van Ans (op haar blog) heb ik de URL gevonden. En zet 'm daarom gelijk op mijn eigen blog... hoezo gelijk. Na een half uur heb ik ongewild een nieuwe aflevering aan mijn weblog toegevoegd (zie hierboven).
Dan nog op zoek naar foto's van anderen! Waar zoek je dan op? Natuurlijk: reading, children en sculpture. Wat vind je dan? Een hoeveelheid aan foto's waar ik vandaag geen tijd voor heb, maar wel erg leuk om te ontdekken! Deze heb ik uiteindelijk gekozen:
.
Nu ga ik heel gewoon m'n tafel eindelijk afruimen en m'n slaapkamer opruimen... pfff.
Zelf wat foto's op Flickr gezet, dat was niet zo moeilijk! Een prachtige foto (al zeg ik het zelluf) van de vakantie van afgelopen jaar. Dank zij de prima uitleg van Ans (op haar blog) heb ik de URL gevonden. En zet 'm daarom gelijk op mijn eigen blog... hoezo gelijk. Na een half uur heb ik ongewild een nieuwe aflevering aan mijn weblog toegevoegd (zie hierboven).
Dan nog op zoek naar foto's van anderen! Waar zoek je dan op? Natuurlijk: reading, children en sculpture. Wat vind je dan? Een hoeveelheid aan foto's waar ik vandaag geen tijd voor heb, maar wel erg leuk om te ontdekken! Deze heb ik uiteindelijk gekozen:
Nu ga ik heel gewoon m'n tafel eindelijk afruimen en m'n slaapkamer opruimen... pfff.
Ding 6
Ding 6 heeft me nog niet kunnen enthousiasmeren, ik heb al een Yahoo-id... ja ik sta weer ergens aangemeld. Het is net als met de pasjes in mijn portemonnee. Je hebt er ik-weet-niet-hoeveel en als je er één nodig hebt, dan kun je 'm natuurlijk net niet vinden tussen alle andere (op dat moment) nutteloze pasjes. Waarschijnlijk is dit gewoon een organisatieproblemen!

Nu Flickr. De toepassing voor de NOVETHEEK die me nu te binnen schiet is: het maken van een groep "Novetheek" waarop onze leden foto's van bibliotheken (waar dan ook ter wereld) op kunnen zetten. Ook foto's van lezende mensen zou een thema kunnen zijn. Het zal allemaal vast al wel bestaan Toch ben ik benieuwd naar jullie reacties...

Nu Flickr. De toepassing voor de NOVETHEEK die me nu te binnen schiet is: het maken van een groep "Novetheek" waarop onze leden foto's van bibliotheken (waar dan ook ter wereld) op kunnen zetten. Ook foto's van lezende mensen zou een thema kunnen zijn. Het zal allemaal vast al wel bestaan Toch ben ik benieuwd naar jullie reacties...
Abonneren op:
Posts (Atom)
