Posts tonen met het label Nederlandse Kinderjury. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Nederlandse Kinderjury. Alle posts tonen

vrijdag 11 juni 2010

Ding 19 Wat ik er echt van vind


Sociale netwerken kunnen een functie hebben op een bepaald moment. Als beginnend puber heb je een hyves-account. Zoek je werk dan meld je je aan bij LinkedIn. Als je tijd over hebt is er ook nog Dizzie (ik had in het verleden wel eens tijd over en heb me daar aangemeld... waar is die tijd gebleven?).

Het is echt waar: ik heb GEEN account aangemaakt naar aanleiding van dit ding!

Wat betreft het nut voor de Novetheek. Volgend jaar wil ik echt iets doen met bijv. Hyves of een weblog als de Kinderjury 2011 van start gaat. Wie heeft er goede ideeën?

woensdag 12 mei 2010

Weer om te lezen.

Als het mooi weer is, kun je lekker lezen in het zonnetje! Als het weer is zoals vandaag... dan is het heerlijk om op de bank te zitten met een goed boek. Kortom: het is altijd weer om te lezen!

Het titel Hey met mij trok niet alleen mijn aandacht vanwege de eigentijdse voorkant van het boek, ook het onderwerp intrigeerde mij. Op chicklit.nl (ja overal is wel een site voor) staat het volgende over dit boek (beter goed gejat dan slecht bedacht): Devi zit in het laatste jaar van de middelbare school. Haar relatie met Bryan is na drie jaar stuk gelopen en ze is er helemaal kapot van. Ze weet niet hoe haar leven verder moet. Op een dag loopt ze door het winkelcentrum. Per ongeluk laat ze daar haar telefoon in de fontein vallen. Als ze de telefoon uit het water heeft gehaald, is deze niet kapot, integendeel: ze kan haar jongere ik bellen! Nu kan ze haar jongere ik ervan overtuigen geen relatie met Bryan te beginnen. Haar jongere ik volgt haar adviezen: alles wordt anders. Een aanrader voor meiden van een jaar of 12.

Het geheim van de gemaskerde mannen is een deel uit de serie Het geheim van.... Lekker om te lezen, voor mij is het een 'eenhapscracker', oftewel ik heb het boek zo uit. Ik behoor dan natuurlijk ook niet tot de doelgroep. In de bibliotheek staat het boek (geschreven door Reggie Naus) bij de A-boeken.

Wie trouwens de combinatie van strips en gedichten bijvoorbaat al niks vindt, moet het boek Draken met stekkers eens lezen. Edward van de Vendel weet heel gewoon dagelijkse zaken om te zetten in prachtige poëzie. De tekeningen van Floor de Goede zijn speels en vrolijk. Geweldig!

maandag 19 april 2010

Karin leest toch nog wel?

Jazeker! Julia is inmiddels bij Da Vinci aangekomen en ik laat haar daar voorlopig even. Afgelopen vrijdag zag ik in Oldebroek het derde deel van de 'Spokenjagers' liggen. Gelijk begonnen met lezen, nog één hoofdstukje en dan is dit boek uit. Een boekuit 2010, volgend jaar goed bruikbaar voor de Nederlandse Kinderjury! Vorig jaar was het eerste deel een doorslaand succes.