Voordat ik ook maar iets gelezen heb op 23dingen.nl hierbij mijn bijdrage. Een van de favoriete bands van mijn zoon heeft een nummer "At the library". Dat vind ik natuurlijk wel heel grappig... leuk idee om ze eens uit te nodigen?
woensdag 19 mei 2010
Ding 15. Wie niet weg is, is gezien...
Waar ik nu zit, kun je wel raden: thuis achter de computer. Laat je fantasie hierbij op hol slaan. Daar heb je geen kaart voor nodig.
Google latitude gaat wel heel erg ver. Via de gegevens van mijn mobiele telefoon kan ik mijn vrienden laten weten waar ik ben. Hoewel ik natuurlijk niets te verbergen heb..., lijkt me dit niet echt nodig. Als jullie willen weten waar ik zit of wat ik doe: bel maar gewoon, ik wil het vast wel vertellen. Zelfs al zit ik op de wc!
Het maken van een persoonlijke kaart met google maps vind ik wel erg interessant! Ik maak nu een kaart met daarop alle campings die we de afgelopen jaren in Frankrijk hebben bezocht. Een idee van m'n dochter. Bij Flickr had ik trouwens al ontdekt dat je op een kaart kan aangeven waar je een geplaatste foto hebt gemaakt. Leuk voor later!
Wat betreft ding 15 heb ik nog geen toepassingen kunnen bedenken voor het werk... maar daar heb ik heel verstandige collega's voor. Graag hoor ik hun mening hierover (misschien zie ik een heel goede toepassing over het hoofd).
Nu ik er tocht over nadenk: een kaart met daarop alle scholen in ons werkgebied! Eerst maak ik mijn vakantie-kaart af en dan als ik tijd over heb...
Google latitude gaat wel heel erg ver. Via de gegevens van mijn mobiele telefoon kan ik mijn vrienden laten weten waar ik ben. Hoewel ik natuurlijk niets te verbergen heb..., lijkt me dit niet echt nodig. Als jullie willen weten waar ik zit of wat ik doe: bel maar gewoon, ik wil het vast wel vertellen. Zelfs al zit ik op de wc!
Het maken van een persoonlijke kaart met google maps vind ik wel erg interessant! Ik maak nu een kaart met daarop alle campings die we de afgelopen jaren in Frankrijk hebben bezocht. Een idee van m'n dochter. Bij Flickr had ik trouwens al ontdekt dat je op een kaart kan aangeven waar je een geplaatste foto hebt gemaakt. Leuk voor later!
Wat betreft ding 15 heb ik nog geen toepassingen kunnen bedenken voor het werk... maar daar heb ik heel verstandige collega's voor. Graag hoor ik hun mening hierover (misschien zie ik een heel goede toepassing over het hoofd).
Nu ik er tocht over nadenk: een kaart met daarop alle scholen in ons werkgebied! Eerst maak ik mijn vakantie-kaart af en dan als ik tijd over heb...
maandag 17 mei 2010
Ding 14 Chit chat
Wat is chit chat? Even googlen:
1. Casual conversation; small talk.
2. Gossip.

Dat is dan dat en ik ga er ook niet meer van maken!
En toch.
Laatst zag ik op de site van de Amerikaanse schrijfster Sarah Mlynowski (van dat boek Hey met mij!) dat haar volgende chat is gepland op woensdag 2 juni 2010 8.00 pm Eastern time (whenever that may be...).
Ook het NOS-journaal heeft wekelijkse chatsessies (elke vrijdag na het NOS-journaal van 17.00 uur).
Kortom: ik gebruik het niet, maar wat niet is kan nog komen!
1. Casual conversation; small talk.
2. Gossip.
Dat is dan dat en ik ga er ook niet meer van maken!
En toch.
Laatst zag ik op de site van de Amerikaanse schrijfster Sarah Mlynowski (van dat boek Hey met mij!) dat haar volgende chat is gepland op woensdag 2 juni 2010 8.00 pm Eastern time (whenever that may be...).
Ook het NOS-journaal heeft wekelijkse chatsessies (elke vrijdag na het NOS-journaal van 17.00 uur).
Kortom: ik gebruik het niet, maar wat niet is kan nog komen!
zondag 16 mei 2010
vrijdag 14 mei 2010
Nu even iets heel anders (voorgaande blog is echt belangrijker!)
Ik ben enorm bang voor muizen. Ik weet dat deze kleine diertjes banger zijn voor mij dan ik voor hen... maar toch! De nieuwe reclame van 'Even Apeldoorn bellen' met een muis hebben jullie vast al wel gezien. Maar deze is ook heel leuk. Zelfs ik krijg halverwege het filmpje medelijden met deze muis!
Ding 13 Feedback
Nu ben ik helemaal overtuigd van het nut!
Van Ans ontving ik via de mail heel nuttige aanvullingen! Het delen van mijn document heeft al resultaat opgeleverd! Het Makkelijk Lezen Plein (hoe kon ik het vergeten) ontbrak bij de opdrachten. Bedankt Ans! Volgende week zal ik zeker MLP-vraag 'bedenken'.
Vanavond heb ik nog verder gekeken bij mijn eigen document en ontdekte de 'knop' feedback (bij invoegen). Op deze manier hoef je niet in een document wijzigingen aan te brengen, maar kun je in de kantlijn feedback geven. De mail van Ans heb ik op bovenstaande manier verwerkt in mijn document. Ik kan mij voorstellen dat nog niet iedereen dit heeft gezien, daarom deze tip! Bij het document van Marieke heet het overigens geen feedback, maar opmerkingen (geen idee waarom). Die heb ik dan ook maar gelijk toegevoegd. Ongelofelijk handig!

Als jullie mij zielig vinden omdat ik op vrijdagavond nog aan het 'werk' ben... Ik zit fijn op mijn eigen bank met de laptop op schoot. Tegelijkertijd kijk ik naar 'X Factor'. En dat is pas echt zielig!
Van Ans ontving ik via de mail heel nuttige aanvullingen! Het delen van mijn document heeft al resultaat opgeleverd! Het Makkelijk Lezen Plein (hoe kon ik het vergeten) ontbrak bij de opdrachten. Bedankt Ans! Volgende week zal ik zeker MLP-vraag 'bedenken'.
Vanavond heb ik nog verder gekeken bij mijn eigen document en ontdekte de 'knop' feedback (bij invoegen). Op deze manier hoef je niet in een document wijzigingen aan te brengen, maar kun je in de kantlijn feedback geven. De mail van Ans heb ik op bovenstaande manier verwerkt in mijn document. Ik kan mij voorstellen dat nog niet iedereen dit heeft gezien, daarom deze tip! Bij het document van Marieke heet het overigens geen feedback, maar opmerkingen (geen idee waarom). Die heb ik dan ook maar gelijk toegevoegd. Ongelofelijk handig!
Als jullie mij zielig vinden omdat ik op vrijdagavond nog aan het 'werk' ben... Ik zit fijn op mijn eigen bank met de laptop op schoot. Tegelijkertijd kijk ik naar 'X Factor'. En dat is pas echt zielig!
woensdag 12 mei 2010
Ding 13
Door de bijdragen van Rita en Magda over dit ding ben ik erg enthousiast gemaakt. Zelfs zo enthousiast dat ik (zelfs laat op de avond) gewoon aan de slag ben gegaan.
Ik lijk wel gek! Hebben we twee dagen vrij... zit ik de vragen voor het bezoek van groep 7 te delen met jullie. Graag hoor ik wat jullie van de nieuwe opzet vinden!
Deze toepassing kende ik niet, maar het is kinderlijk eenvoudig en daarom misschien wel zo goed te gebruiken! Ben wel benieuwd of er na drie positieve berichten (van Magda, Rita en mij) er ook andere geluiden komen.
Het is een nieuwe vorm van samenwerking en we weten allemaal dat we hierdoor beter worden!
Ik lijk wel gek! Hebben we twee dagen vrij... zit ik de vragen voor het bezoek van groep 7 te delen met jullie. Graag hoor ik wat jullie van de nieuwe opzet vinden!
Deze toepassing kende ik niet, maar het is kinderlijk eenvoudig en daarom misschien wel zo goed te gebruiken! Ben wel benieuwd of er na drie positieve berichten (van Magda, Rita en mij) er ook andere geluiden komen.
Het is een nieuwe vorm van samenwerking en we weten allemaal dat we hierdoor beter worden!
Abonneren op:
Posts (Atom)