vrijdag 15 oktober 2010
Elke dag?
Kun je elke dag iets schrijven over kinderboeken? Jawel hoor, helemaal niet moeilijk!
Vanochtend was ik jurylid bij de schoolronde van de voorleeswedstrijd op mijn oude basisschool. In mijn tijd heette het nog lagere school, maar dat wil ik eigenlijk dat niet weten (ik voel me dan zo oud). Het is geweldig om te luisteren naar kinderen die met enthousiasme voorlezen! Het waren vooral spannende en grappige stukjes uit de boeken van onder anderen Francine Oomen, Jacques Vriens, Vrouwke Klapwijk, Piet Prins en Chris van Aboude. De winnares, die ik terug zal zien bij de lokale finale van de voorleeswedstrijd in de bibliotheek, las op een heel natuurlijke manier voor! Ze zat er ontspannen bij, terwijl ze op humoristische wijze de woordspelingen van de schrijver met ons deelde. Petje af!
donderdag 14 oktober 2010
Gepubliceerd!
Biebtip: Aadje Piraatje | Veluws Nieuws | dé Weekkrant
Het stukje was al geschreven voordat bekend werd dat Aadje Piraatje de Gouden Griffel niet gewonnen had. Toen ik het schreef, was ik er daarom nog gewoon van overtuigd dat Aadje voor goud zou gaan. De titel was van het artikel luidde: Aadje Piraatje gaat voor goud! Jammergenoeg was het niet zo.
Ik had dit stoere ventje al eerder onder de aandacht gebracht. Ik hoop wel dat mijn lezerspubliek in de krant groter zal zijn dan het aantal volgers dat mijn weblog telt.
Het stukje was al geschreven voordat bekend werd dat Aadje Piraatje de Gouden Griffel niet gewonnen had. Toen ik het schreef, was ik er daarom nog gewoon van overtuigd dat Aadje voor goud zou gaan. De titel was van het artikel luidde: Aadje Piraatje gaat voor goud! Jammergenoeg was het niet zo.
Ik had dit stoere ventje al eerder onder de aandacht gebracht. Ik hoop wel dat mijn lezerspubliek in de krant groter zal zijn dan het aantal volgers dat mijn weblog telt.
dinsdag 12 oktober 2010
Alex Rider
donderdag 7 oktober 2010
Beginnen bij het begin
Vanochtend was ik aanwezig bij de cursus 23dingen. Niet als cursist, maar als coach. Dit geeft weer hernieuwde energie. Waarom wilde ik ook alweer doorgaan met bloggen? Om te vertellen over mooie/leuke/inspirerende kinderboeken.
Ik begin weer bij het begin!
Wat ben ik nu aan het lezen? Een nieuw boek van Niels Rood over dolfijnen: Dolfijn in gevaar. Als deze schrijver doorgaat met deze serie (The Dolphin Rescue Team) dan zou dit een wel eens een grote leeshit kunnen worden. De schrijver is helemaal van deze tijd trouwens: er is een speciale Hyvespagina gewijd aan deze serie.
Zo nu ben ik ook weer van start gegaan.
Ik begin weer bij het begin!
Wat ben ik nu aan het lezen? Een nieuw boek van Niels Rood over dolfijnen: Dolfijn in gevaar. Als deze schrijver doorgaat met deze serie (The Dolphin Rescue Team) dan zou dit een wel eens een grote leeshit kunnen worden. De schrijver is helemaal van deze tijd trouwens: er is een speciale Hyvespagina gewijd aan deze serie.
Zo nu ben ik ook weer van start gegaan.
Labels:
Kinderboeken,
lezen,
Niels Rood,
The Dolphin Rescue Team
woensdag 8 september 2010
zondag 1 augustus 2010
Lees smakelijk!
In de vakantie heb ik de boeken van Simon Beckett ontdekt. Spannende thrillers, echt vakantieleesvoer! Geen jeugdboeken, want in de vakantie lees ik boeken die bij mijn leeftijd passen.
Een week na mijn vakantie moet ik constateren dat ik nog geen jeugdboek heb gelezen. Geen idee waarom. Eigenlijk vind ik het wel jammer. Als iemand een goede suggestie heeft: graag!
Een leeslijst ga ik echt niet maken. Er zijn nog genoeg, eigenlijk te veel, boeken die ik nog wil lezen. Gelukkig vind ik het heerlijk om te lezen!
Een week na mijn vakantie moet ik constateren dat ik nog geen jeugdboek heb gelezen. Geen idee waarom. Eigenlijk vind ik het wel jammer. Als iemand een goede suggestie heeft: graag!
Een leeslijst ga ik echt niet maken. Er zijn nog genoeg, eigenlijk te veel, boeken die ik nog wil lezen. Gelukkig vind ik het heerlijk om te lezen!
vrijdag 23 juli 2010
Abonneren op:
Posts (Atom)